2023. dec 05.

DIY illatosító tobozok

írta: p.tree
DIY illatosító tobozok

Egyik kedvenc bloggerem a kanadai Karen. Tőle kaptam kedvet illatosított tobozok készítéséhez.

img_4275.jpg

Első lépésben gyűjtöttem különféle tobozokat. Nálunk sok a fenyő, így ez nem volt gond.

karen.jpg

Karen ezt ilyen insta kompatibilisen adta elő, mint a fenti képen. Én csak simán bedobáltam őket egy tálba (legközelebb viszek kosarat, eskü).

img_4114.jpg

Ezután fél óráig vízben áztattam őket, majd betettem a sütőbe, légkeveréses módra, 100 C fokra. A cél az volt, hogy a tobozok teljesen kiszáradjanak és kinyíljanak. Ez elég sok időt vett igénybe. A sütőben 2-3 órát voltak, utána még egy éjszakát pihentek a pulton.

img_4115.jpg

img_4132.jpg

Ha szárazak a tobozok, már nincs más dolgunk, mint mindegyikre 2-3 csepp illóolajat tenni és egy jól záródó dobozba tenni. Én találtam még néhány arany színű tobozt is otthon, amit egy korábbi évben fújtam le spray festékkel, ezeket is hozzákevertem. Ezután várunk....

img_4259.jpg

Másfél hét után már nem bírtam magammal és kibontottam. Egyelőre nagyon illatosak - kíváncsi vagyok, meddig maradnak így.

img_4276.jpg

img_4272.jpg

 

A posztban saját képeket, illetve Karen képeit használtam.

 

 

 

 

 

Szólj hozzá

karácsony újrahasznosítás dekoráció illatosító toboz DIY