2015. nov 05.

Stílusváltás az ebédlőben

írta: p.tree
Stílusváltás az ebédlőben

Régóta érett egy stílusváltás a saját ebédlőnkben. Csak a székeket cseréltem ki, minden más ugyanaz, csak egy kicsit csiszoltunk, csereberéltünk, átfordítottunk.

elotte_utana.png

 Kilenc éve Kenyában töltöttünk egy kis időt, ahol teljesen beleszerettem a sötét tónusú, gyarmati stílusú bútorokba. Ezek nem azonosak az itthon "koloniál" néven, a 80-as években árult, csavart oszlopos bútordarabokkal. A gyarmati stílus a sötét, vagy sötétre pácolt, vaskos egzotikus fákból készült, robusztus, kicsit rusztikus bútorokat jelenti. A székek, fotelek általában szintén sötét fából, sötétbarna bőrrel bevontak, az asztalok masszívak. Megpróbáltam itthon is ilyen jellegű darabokat beszerezni. Ezért aztán ilyen volt az ebédlőnk:

ebedlo_regen.jpg

Ezen a képen már látszik, ahogy az utóbbi időben beszivárogtak a könnyedebb, retro darabok, és betette a lábát az első Eames stílusú szék is.

ebedlo_pad.jpg

Na de elég volt a sok sötét fából, az egész lakás elindult egy ipari és MCM bútorokkal fűszerezett, világosabb, skandináv irányba. A régi asztalunk a színét leszámítva nagyon bevált, ráadásul egy nekem tetsző, nagy méretű, új fa asztal már százezres nagyságrend. Fogtam tehát a régi IKEA asztalt, melyet anno jó sok pénzért sötétbarnára fújattam, és lecsiszoltam. Gondolatban kicsit meg is sirattam az asztalos kiváló munkáját, ugyanis a sötét festék sok év óta, makulátlanul bírta a strapát, és alig akart lejönni. De végül (némi segítséggel), előbukkant az asztal eredeti színe. Szintelen, vizes bázisú, gyerekbarát lakkal kezeltem le, egyelőre még csak egy rétegben.  A nehéz bőr székek és a pad távoztak, és megérkeztek helyette a könnyed műanyag székek.

ebedlo3.JPG

ebedlo2.JPG

A fenti kép bal oldalán látható komód egy régi fehérneműs szekrény, amit pár ezerért vettem a vaterán. Most fehér tapétával borítottam be az ajtajait, hogy megnézzem, hogy mutat. Mivel bevált, valószínűleg le is lesz festve véglegesen. A bútordarab amúgy nagyon praktikus, az összes technikai kütyüt elnyeli. Amikor szükségesek (pl. házimozi, DVD lejátszó), akkor kitárjuk az ajtaját, és használjuk, utána pedig elzárom, így nem porosodik, és a gyerekek sem tömködnek gyurmát a lejátszóba, és nem vágnak kisollóval lyukat a nagy hangfalba.

ebedlo4.JPG

ebedlo.JPG

ebedlo1.JPG

Bevallom, az imádott charolais marhabőr csak a fotózás kedvéért került oda, ugyanis lelki szemeim előtt megjelent egy zamatos paradicsomleves, amely teljes terjedelmében végigfröccsen a szép, világos szőrön... Szóval a marha megy vissza a kanapéhoz, pedig jaj de jól mutat!

 

Jól látszik, hogy az asztal színének változtatása és a székek lecserélése alapvetően megújította az ebédlő (és az ezzel egy légtérben lévő nappali) hangulatát. Érdemes tehát próbálkozni, kis körültekintéssel  viszonylag olcsón is megúszható akár egy komolyabb stílusváltás is.

 

 

 

Szólj hozzá

saját étkező DIY életterek eames műanyagszék