2015. aug 19.

Northmodern 2015 - mi a menő északon?

írta: p.tree
Northmodern 2015 - mi a menő északon?

Északi utazásunk következő állomása Koppenhága volt, ahol megnéztük a Northmodern kiállítást - amely a bemutatkozó anyag szerint a legnagyobb design, lifestyle és bútor kiállítás, illetve vásár a skandináv régióban. Természetesen Koppenhágát is próbáltuk felfedezni, beleértve az egyik legnagyobb európai bevásárló utcát, a Storget-et is, amelyen több nagy design bolt is van, mint a Hay House, vagy az Illums Bolighus - de erről majd máskor.

Nézzük előbb a Northmodern kiállítást. Ha röviden szeretném összefoglalni, hogy mi a menő északon, akkor azt mondanám, hogy a világos, tökéletesen megmunkált faanyagok, rózsaszín textilek, hozzá márvány és aranyszínben játszó kiegészítők. Továbbra is az egyszerű, letisztult formavilágot, de ezen belül a variálható megoldásokat preferálják.

nm_sp_01.jpg

Látványos volt az OK Design standja, akik egy koppenhágai központú, de már több országban terjeszkedő cég. A csomózott párnáik, Acapulco székek, vagy "Cibelle" nevű virágtartójuk biztosan ismerős.

img_8506.JPG

thumb2.jpg

A Muuto "New Nordic" standja az egyik legnagyobb volt a kiállításon. Emma lakásában, Malmöben már megismerhettem az itt kiállított bútorok és kiegészítők nagy részét. A kanapék élőben nagyon minőségi és kényelmes darabok.

img_8496.JPG

Az EO Bambi nevű székétől egészen elolvadtam.

img_8494.JPGTeszek ide egy hivatalos fotót is róla:

bambi_0_72dpi.jpg

Szintúgy földre vitt a Brokis (bár azt hiszem, ők nem annyira skandinávok, merthogy csehek) cég furcsa, ufófejre emlékeztető lámpája. Utána is néztem, egyet már úgy ezer euro körül meg lehet szerezni.

img_8491.JPG

img_8489.JPG

Szintén megérdemel egy szépen világított fotót a weboldalról:

brokis.jpg

A dán Bloomingville iszonyatosan rózsaszínben nyomta. De az apró fiókos nappali bútoraik nagyon aranyosak voltak.

img_8497.JPG

4_2.jpg

Ezt a ceruzás akasztót már nem emlékszem, hol fotóztam, de jópofa volt.

img_8498.JPG

A Phillip Grass féle UFÓ székekről pont pár napja írtam. Élőben is nagyon klasszak, de szerintem erősen túlárazottak.

img_8490.JPG

A kiállításon jelen volt a Vitra is Eames termékekkel, amikről nem készítettem képet. Ott volt Tom Dixon is, és így élőben is megnézhettem az új Melt lámpákat. Menő, kellene :)

img_8500.JPG

img_8501.JPG

img_8499.JPG

Szépséges, tökéletesen kidolgozott konyha - és bár a képen nem látszik, de emlékeim szerint a szekrények belseje mind világító narancs volt, ami rettentő izgalmas látványt nyújtott.

img_8495.JPG

A lifestyle részben voltak mindenféle motorok és vízi deszkák (izé) is, ami sajnos engem nem tudott lázba hozni, de azt még én is látom, hogy ezek a bringák elég jól néznek ki!

img_8510.JPG

Volt "apróságok" szekció is, finn fákkal, dán jégkunyhókkal, portugál fekete-parafával, nemezeléssel, óriáslakásokba való fakuckóval és még ki tudja, mivel.

img_8507.JPG

img_8508.JPG

img_8509.JPG

Volt karácsonyi részleg is, de addigra már fáradt voltam a fotózáshoz is. De hogy milyen lesz a skandináv karácson? Sok-sok világító papírcsillag, szőrme és aranyszínű figura lesz náluk.

 

Szólj hozzá

rózsaszín Koppenhága skandináv enteriőr northmodern northmodern 2015