2015. ápr 21.

Mécsestartóból mennyezeti csillár

írta: p.tree
Mécsestartóból mennyezeti csillár

A kanapés beszélgető sarok fölé szükségem volt egy új mennyezeti lámpára. Természetesen számtalan elvárásom volt vele szemben. Legyen fekete, mert az tetszik. Adjon általános fényt is, ne csak lefelé világítson (na ezzel ki is esett a fekete búrás lámpák 95%-a). Illeszkedjen a szoba többi eleméhez, legyen menő, ne legyen százezres tétel, stb. Végül úgy döntöttem, csinálok egyet én magam. Ilyen lett.

img_7174_masolata.jpg

 

A Jysk-ben találtam egy natúr színű, fából hajlított, kerti mécsestartót, ami elég nagy darab volt, közel fél méter az átmérője. A közepében egy nagy, nehéz üvegcső is volt, ezt azóta vázaként használom. Már így magában is elég jól nézett ki, gondolkodtam is rajta egy hónapot, hogy átalakítsam-e. De végül belevágtam. Rendeltem hozzá szép, fekete elektromos vezetéket is, hozzá való mennyezeti rózsával.

jysk.jpg

fullsizerender_4.jpg

A Tilka vezetékei közül erre a textil, fekete-fehér chevron mintás zsinórra esett a választásom.

img_7161.jpg

Az üveg betétet kivettem, a mécsestartó alját pedig átfúrtam. Ez lesz a lámpa teteje, és itt fog átmenni az elektromos zsinór.

img_7046.jpg

Végül lefújtam feketére, hogy meglegyen az áhított szín.

img_7165.jpg

img_7171.jpg

img_7174.jpg

Mindent összeszámolva kb. 12 ezer Ft-ba került. Nekem egyelőre tetszik, majd meglátjuk, hosszú távon is beválik-e.

 

Szólj hozzá

saját tárgy DIY