2014. júl 06.

Tapasztalataim a raklap bútorokról

írta: p.tree
Tapasztalataim a raklap bútorokról

Óriási rajongója voltam a raklap bútoroknak. Egy ilyen ízléssel megáldott ember, mint én, keresve sem találhat jobb mániát, mint a raklap. Ipari küllemű, de mégis rusztikus. Egyszerű kezelni. Elég, ha szerelsz rá négy kereket, és van egy asztalod. Vagy egymásra pakolsz párat + néhány párna, és máris van egy ülőkéd. Vagy ágy, vagy polc, vagy szinte akármi, amit ki tudsz találni. Ha picit barkácsolsz vele, némi fűrészelés, csiszolás, festés, akkor aztán teljesen egyedi lehet....imádtam. Ráadásul a legtöbbször ingyen van, másoknak lom, újrahasznosítás, nem kell új fákat kivágni, éljen, éljen, ez mindent tud :)

Adalék még, hogy tavaly átestünk egy tetőfelújításon, aminek eredményeként a kertünkben maradt nyolc darab csinos raklap, narancs színnel jelölve. Állítólag nem járt máshol, csak az adott tetőcserépgyár telephelyein - gondoltam, akkor szinte "tiszta", nem hurcoltak vele műtrágyát, vagy ilyesmit.

Adta magát az ötlet, hogy legyen a teraszon egy ülőke. Ehhez egymásra tettem kettőt - de az túl alacsony volt. Így lett inkább három. Párna is kell rá: ehhez az otthon kallódó, 120x60 cm-es, rácsos ágyba való babamatracot beburkoltam az IKEÁban kapható szélfogó vászonba. Ennek mindkét oldalán lyukak vannak, mellyel a terasz korláthoz lehet rögzíteni. Az anyagot félbehajtottam, belülre került a matrac, a lyukak mentén pedig összefogtam a szélfogóhoz tartozó mini hevederekkel. Arra gondoltam, hogy így egy időjárás és UV álló huzatom lesz. Így néz ki:

fotó 1.jpg

fotó 3.jpg

fotó 2.jpg

Szerintem elég hívogató, mégsem ülünk rá. Talán mert olyan furcsa a mérete, se nem szék, de nem is kanapé. Ugyanakkor túl széles. Szóval ez amolyan... félsiker. Talán.

A másik projektem a gyerekszoba volt. Ikreim kinőttek a rácsos ágyból, de még nem voltak elég nagyok az emeletes ágyhoz. Sajnos a szobájuk csak 13 nm, így egyértelmű, hogy hosszú távon nem lenne kényelmes két külön ágy, meg az emeletes amúgy is menő minden kisfiúnál - de még túl kicsik.. Mi legyen addig? Rácsos már nem, emeletes még nem. Kellene valami átmeneti dolog, mondjuk egy évre. Nosza, használjuk a raklapokat!

Egy ágyhoz két db raklap kellett, az egyiket meg kellett vágni, így értük el a 80X 200 -as méretet. Lecsiszoltuk, lefestettük fehérre (gondoltam, ezzel az esetleges szennyeződések is eltűnnek), majd került rá 1-1 matrac. Sajnos fotón nem sikerült megörökíteni, de nagyjából olyan volt, mint az alábbi képen, persze fehérben. Ja és nagyon vigyáztam, hogy sehol ne lógjon túl a raklap a matracon - ezért is vágtuk meg az egyik raklapot.

2c2cbbab5b34294adf8ab5f650ff03e8.jpgAz első tapasztalatok nagyon jók voltak. Szinte ingyen lett ágyuk a gyerekeknek, ami már nagy ágy jellegű volt, de mégis elég lapos - ha le is estek róla, szinte fel sem tűnt. Strapabíró volt, lehetett rajta ugrálni, meg sem kottyant neki. Aztán jöttek a takarítások. A felületét nehéz portalanítani, ráadásul a porszívó is alig fér a bordák közé. De ez még OK, csakhogy pár hét múlva elkezdtük érezni a SZAGOT. Valami fura szag terjengett a gyerekek szobájában, főleg, ha sokáig csukva volt az ajtó. Rájöttünk, hogy valami vegyszer szag, ami a raklapból árad - hát ez rémes felismerés volt. A gyerekek meg rajta aludtak :( Természetesen azonnal mennie kellett a raklapoknak a lakásból.

Összegezve: kültéren TALÁN, beltérben NEM. Talán, ha vadonatúj. De akkor meg mi van az újrahasznosítással???

 

Az ágyas kép innen van.

Szólj hozzá

saját újrahasznosítás terasz gyerekszoba recycling raklap bútor DIY